Deze pagina is verlopen.
Terug naar de vorige pagina

Herstelwerkzaamheden A38

Er is geconstateerd dat sprake is van een plaatselijke uitspoeling van grond onder het viaduct van A15 dat over de A16 loopt. Dit deel van het viaduct is onder meer te bereiken via de A38. Daarom zijn de wegen vanaf de A38 vanuit Ridderkerk naar de A15 richting (Gorinchem / Europoort) afgesloten.

Het is daarnaast ook niet mogelijk om vanuit het zuiden vanaf de A16 / A15 naar de A38 richting Ridderkerk te gaan. Er is nog één rijstrook open vanaf de A15 Ridderkerk-Zuid naar de A15 Barendrecht / IJsselmonde. Naar aanleiding van de inspectie heeft Rijkswaterstaat besloten dat er direct hersteld moet worden.

Oorzaak uitspoeling

De uitspoeling onder het viaduct is veroorzaakt door een beschadigde ondergrondse hemelwaterafvoer. Doordat het water niet op de juiste manier werd afgevoerd, heeft het een alternatieve route gezocht en daarbij zand meegenomen. Dit proces heeft zich geleidelijk voltrokken, waardoor er in de loop der tijd steeds meer zand onder het viaduct is weggespoeld.

Afsluitingen en omleidingsroutes

De herstelwerkzaamheden duren naar verwachting tot woensdagochtend 23 oktober 2024 05.00. Tot die tijd gelden de volgende afsluitingen en omleidingsroutes:

• De A38 vanuit Ridderkerk is afgesloten richting de A15 (Gorinchem/Europoort). Het verkeer wordt omgeleid via de A16, aansluiting Capelle aan de IJssel (25).
  • De A15 vanuit Ridderkerk-Zuid is afgesloten richting de A38 en Ridderkerk.

Daarnaast wordt de A15 vanaf Ridderkerk-Zuid richting Barendrecht gedurende twee nachten afgesloten vanwege asfalteringswerkzaamheden:

• Van maandag 21 oktober 21.00 uur tot dinsdag 22 oktober 05.00 uur
  • Van dinsdag 22 oktober 21.00 uur tot woensdag 22 oktober 05.00 uur

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over de werkzaamheden op de website van Rijkswaterstaat Verkeersinformatie of neem contact met Rijkswaterstaat op.