Tour de France Femmes in Ridderkerk

Op dinsdag 13 augustus doet de tweede etappe van de Tour de France Femmes Ridderkerk aan.

’s Werelds belangrijkste meerdaagse wielerwedstrijd voor vrouwen gaat voor het eerst van start in het buitenland en is twee dagen in Nederland voor drie etappes: op 12 augustus Rotterdam – Den Haag en op 13 augustus Dordrecht – Rotterdam en een individuele tijdrit in Rotterdam.

De tweede etappe, op dinsdag 13 augustus, doet Ridderkerk aan. Wethouder Fleur Stip (sport en onderwijs): “Het is heel gaaf dat zo’n groot wielerevenement naar Ridderkerk komt. We kunnen aan een groot publiek laten zien hoe mooi Ridderkerk is. We gaan er samen met de andere gemeenten een sportief feestje van maken.”

Route

Bekijk de volledige route van de tweede etappe in onderstaande video. De etappe start in Dordrecht en komt vervolgens door Nieuw-Lekkerland, Kinderdijk, Ridderkerk, Barendrecht en Rhoon en eindigt in Rotterdam.

Meer informatie

Voor vragen over de Tour de France Femmes in Ridderkerk kunt u mailen naar communicatie@ridderkerk.nl. Meer informatie over de rest van de Tour de France Femmes vindt u op de officiële website.