Platforms

In Ridderkerk zijn verschillende platforms actief: adviesgroepen, buurtpreventie, leefbaarheidsteams, wijkideeteams en wijkoverleggen.

Adviesgroepen

De gemeente heeft verschillende adviescommissies. Iedere commissie heeft haar eigen bevoegdheden en haar eigen werkterrein.

Buurtpreventieteams

Een buurtpreventieteam bestaat uit actieve bewoners die regelmatig samen een ronde door de wijk lopen. Voor de gemeente en politie zijn ze de extra oren en ogen van de buurt.

Leefbaarheidsteams

Het leefbaarheidsteam bestaat uit medewerkers van de gemeente, Wooncompas, de politie, handhaving en Facet Ridderkerk.

Wijkideeteam

De gemeente stelt voor elke wijk een budget beschikbaar voor het wijkideeteam. Iedereen uit de wijk kan een idee inbrengen bij het wijkideeteam voor die wijk.

Wijkoverleg

In het wijkoverleg wordt gewerkt aan het samen prettiger, leefbaarder, veiliger en mooier maken van de wijk.