Projecten

Inwoners worden betrokken bij en hebben invloed op concrete projecten. Denk hierbij aan de herinrichting van een gedeelte van de wijk, het opstellen van een beleidsnota, het ontwikkelen van een verkeersstructuurplan of veranderingen van maatschappelijke voorzieningen.

Museumschool

Op zaterdag 16 november organiseren we een open dag in de Museumschool. Dan horen we graag uw inbreng over de toekomst van de Museumschool.

Omevingsverkenning Ridderkerk Centrum-Oost

Wat zijn de (on)mogelijkheden van Centrum-Oost? Die vraag stellen wij aan bewoners van en ondernemers uit het gebied.

Koninginneweg en omgeving

De gemeente en Wooncompas onderzoeken samen hoe de omgeving rondom de Koninginneweg verbeterd en vernieuwd kan worden. Wat zijn uw wensen en ideeën?

Participatiebeleid

De gemeente stelt nieuwe kaders op voor participatie in de vorm van een nota Betrokken Samenleving.

Veiligheid in Ridderkerk

In het Integraal Veiligheidsbeleid schetsen we de uitdagingen rondom veiligheid en maken we afspraken hoe we deze gezamenlijk beetpakken.

Vernieuwing Zwembad De Fakkel

Zwembad De Fakkel is toe aan vernieuwing. De afgelopen maanden deed de gemeente Ridderkerk daarom onderzoek naar de mogelijkheden hiervoor.

Actualisatie Omgevingsvisie

We gaan de Omgevingsvisie vernieuwen. In de aangepaste versie nemen we nieuw beleid en de ontwikkelingen van deze tijd mee.

R-net

Ridderkerk werkt aan een betrouwbare, snelle en comfortabele busverbinding met Rotterdam.

Speelplekken

Via een online vragenlijst kunnen omwonenden en kinderen meedenken over de inrichting van een speelplek.