Nieuwbouw recreatiecentrum De Fakkel stap dichterbij

De nieuwbouw van recreatiecentrum De Fakkel, waaronder het zwembad, is weer een stap dichterbij. In oktober stelt het college van burgemeester en wethouders de gemeenteraad voor geld beschikbaar te stellen om De Fakkel volledig te vernieuwen.

Mattie Meetings: activiteiten voor eenzame jongeren

Lasergamen, barbecueën of naar de Efteling: het is maar een greep uit de activiteiten die de ambassadeurs van de Mattie Meetings organiseren. We spraken Duncan Neeleman, Jordy Stiefel en Naomi Spuij.

Andrea van der Glas exposeert in het gemeentehuis

Het tekenen en schilderen kreeg al vroeg een plaats in het leven van Andrea van der Glas. Haar werken zijn tot en met 27 september gratis in het gemeentehuis te bekijken.

Een avond vol klassieke muziek op de Waal

Het was genieten voor wie afgelopen zaterdag op of langs de Waal was. De tweede editie van openluchtconcert Klassiek op de Waal trok honderden bezoekers.

Meedenken over toekomstscenario’s Ridderkerk

Wat vindt u belangrijk voor de toekomst van Ridderkerk? Afgelopen dinsdag organiseerden we een bijeenkomst. Hierin stonden twee extreme scenario’s centraal, die veel reacties opleverden. Was u niet bij de bijeenkomst? U kunt nog op de scenario’s reageren.

Minder maaien, meer leven in het Reijerpark

In het Reijerpark en op andere plekken in Ridderkerk maaien we sinds vorig jaar minder vaak. Het maaisel voeren we af en delen met kruiden blijven staan.

Weekend vol liefde voor de buitenplaats

Afgelopen weekend werd op Het Huys ten Donck 2 dagen lang de liefde voor de buitenplaats gevierd. Op zaterdag was het landgoed het decor van de Donckse Fair en op zondag was er een concert van de band ‘Smoorverliefd’.

Boa’s: betrokken probleemoplossers

Een oogje in het zeil houden, rommel in de openbare ruimte tegengaan en toezicht houden bij evenementen: het is maar een kleine greep uit wat de Ridderkerkse buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) voor de gemeente doen. Hanneke Kooijmans – van den Herik neemt ons mee.

Hoorzitting Commissie bezwaarschriften 17 september

Op dinsdag 17 september 2024 houdt de Commissie bezwaarschriften een openbare hoorzitting in het gemeentehuis.

De raad vergadert op 5 september

De raadsvergaderingen zijn openbaar. Belangstellenden kunnen de vergadering bijwonen in de raadzaal of volgen via internet.