Lokaal, ecologisch en fairtrade koken

Van tijd tot tijd organiseert de gemeente een workshop bij Van Gelder over koken met LEF. Dit is de officiële actiepagina van de workshop.

Over de workshop

Tijdens deze workshop leert u niet alleen koken op inductie, maar ook hoe u op een (h)eerlijke manier kunt koken met lokale, ecologische en fairtrade producten. We geloven dat duurzaamheid en smaak hand in hand kunnen gaan, en we willen u graag laten zien hoe!

De workshop vindt plaats bij Van Gelder Groente & Fruit, gelegen aan de Krommeweg 10 in Ridderkerk. Marianne van Wijhe van De Groene Pollepel verzorgt de workshop. Samen met andere enthousiaste deelnemers gaat u aan de slag in de keuken en ontdekt u nieuwe smaken en technieken. Het wordt een culinair avontuur dat u niet wilt missen!

Wat betekent LEF?

LEF staat voor lokaal, eco/biologisch en fairtrade. We geloven dat deze 3 principes de basis vormen voor een gezonde en duurzame voedingskeuze.

• Lokaal geproduceerde voeding is niet alleen verser, maar ook duurzamer. Door te kiezen voor lokale producten, verminderen we de CO2-uitstoot en ondersteunen we de lokale economie.
  • Eco/biologische producten spelen een belangrijke rol bij koken met LEF. Onze workshops gebruiken eco-groenten en fruit, die geteeld worden zonder het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen.
  • Fairtrade is een essentieel aspect van onze kookworkshops. We streven naar eerlijke handelsrelaties en ondersteunen boerencoöperaties die eerlijke prijzen krijgen en waar geen sprake is van kinderarbeid. Als gemeente Ridderkerk zijn we trots om een gecertificeerde fairtrade gemeente te zijn.