Hulp bij invullen formulieren

Heeft u moeite met het invullen van formulieren of heeft u geen idee waar u mogelijk recht op heeft en wat u aan kunt vragen? Om een voorziening aan te kunnen vragen, moet u vaak (digitaal) een aanvraagformulier invullen. Kunt u wel wat hulp gebruiken? U kunt terecht bij de formulierenbrigade van Facet Ridderkerk of bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) van de Bibliotheek.

De formulierenbrigade van Facet Ridderkerk kan u helpen bij het invullen van formulieren. Aan de hulp van de formulierenbrigade zijn geen kosten verbonden. De mensen die helpen, gaan vertrouwelijk met uw gegevens om.

Afspraak maken

Heeft u hulp nodig? Maak een afspraak via (0180) 432 350 of via e-mail info@facetridderkerk.nl.

Let op! Voor aanvragen heeft u vaak bewijsstukken nodig, zoals bijvoorbeeld een identiteitsbewijs, DigiD of zorgpas. Wat u nodig heeft staat meestal op de website. Zorg dat u die spullen en/of gegevens meeneemt als u een afspraak heeft. U komt voor een afspraak naar de locatie aan de Schoutstraat 5, 2981 EZ Ridderkerk.

Spreekuur

• Dinsdag, tussen 13.30 en 16.30 uur
  • Donderdag, tussen 09.00 en 12.00 uur

Hulp nodig bij online regelzaken? De bieb helpt! We regelen steeds meer online. Het aanvragen van een rijbewijs, paspoort of huurtoeslag of het betalen van een boete. Kunt u wel wat hulp gebruiken? Kom langs bij het gratis Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). U bent welkom zonder afspraak.

Gratis spreekuur

Dinsdag:

• 9.30 – 11.30 uur Bibliotheek Ridderkerk Bolnes, Noordstraat 255a
  • 12.00-14.00 uur Bibliotheek Ridderkerk Centrum Koningsplein 1

Woensdag:

• 10.00 – 12.00 uur Bibliotheek Ridderkerk Centrum Koningsplein 1
  • 13:00 – 14:30 Aafje, Verzorgingshuis Reyerheem, Torenmolen 1 (even weken)
  • 13:00 – 15:00 Bibliotheek Ridderkerk Slikkerveer, Reijerweg 62 (oneven weken)