Gehandicaptenparkeerkaart voor zorginstelling
Als zorginstelling kunt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen voor het vervoer van uw bewoners met een handicap. De kaart staat op het kenteken van het voertuig van de instelling. U kunt meerdere kaarten aanvragen als uw instelling meerdere voertuigen gebruikt.
- Vul het aanvraagformulier in.
- Log in met eHerkenning (eH3).
- U betaalt direct met iDEAL.
Wij nemen binnen 8 weken een beslissing of u de parkeerkaart krijgt.
- De instelling moet gevestigd zijn in Ridderkerk.
- De instelling staat ingeschreven bij de WTZi (Wet Toelating Zorginstellingen).
- Het bestuur van een instelling doet de aanvraag. Op een parkeerkaart voor een instelling staan:
- een hoofdletter I
- de naam van de instelling
- de naam van de directeur
- de handtekening van de directeur
- De voertuigen waarvoor u de parkeerkaart aanvraagt, moeten op naam van de instelling staan.
- U mag de kaart alleen gebruiken voor het vervoer voor mensen met een handicap die in de instelling verblijven.
- Een instellingenkaart is maximaal 5 jaar geldig.
Als we uw aanvraag goedkeuren, krijgt u van ons een brief met informatie over het ophalen van uw parkeerkaart. Daarna kunt u de kaart persoonlijk ophalen in het gemeentehuis. U maakt hiervoor online een afspraak.
Meenemen bij het ophalen van de kaart
- de brief waarin staat dat u de parkeerkaart krijgt
- een geldig identiteitsbewijs
- bij verlenging: de vorige parkeerkaart
U zet uw handtekening op de parkeerkaart voordat u de kaart meekrijgt.
Een gehandicaptenparkeerkaart kost € 30,30.
Maximaal 5 jaar. Daarna kunt u de kaart verlengen door een nieuwe aan te vragen. Doe dit minimaal 8 weken voordat de kaart verloopt. U bent dan altijd op tijd. Het kan tot 8 weken duren voor we over uw aanvraag beslissen.