Collegebesluiten 27 augustus 2024

Beroep op verjaring

Het college gaat akkoord met het beroep op verjaring door de eigenaren van de Rijksstraatweg 50 te Ridderkerk.

Vragen tabaksshops

Het college beantwoordt schriftelijke vragen van raadslid Kooijman over tabaksshops rondom basis- en middelbare scholen per brief.

Onrechtmatig gebruik gemeentegrond

Het college besluit een inwoner van Ridderkerk te dagvaarden wegens het onrechtmatig gebruik van gemeentegrond.

Vrijgeven NRD

Het college heeft besloten om de Notitie Reikwijdte en Detailniveau (NRD) voor RES Rotterdam Den Haag vrij te geven voor terinzagelegging.

Aanpak Koninginneweg

Het college heeft besloten Wooncompas een brief te sturen waarin het college aangeeft achter de aanpak van de integrale omgevingsverkenning Koninginneweg e.o. en de participatiestrategie te staan.

Gebiedsperspectief dfp

Het college informeert de raad per brief over het Gebiedsperspectief Dutch Fresh Port 2040.

Vervreemden erfpacht

Het college stemt in met het vervreemden van de erfpacht voor een perceel (gemeente)grond t.b.v. Jimmy Products aan Proxima NL2B.

Vragen blaak

Het college beantwoordt schriftelijke vragen van raadsleden Rijsdijk en Van Nes-de Man over het project Blaak per brief.

Steunberm park maasdonck

Het college heeft een voorstel aan de raad gedaan om kennis te nemen van de maatregel om de stabiliteit van de oeverconstructies bij Park Maasdonck te borgen en budget beschikbaar te stellen.