Wielerwedstrijd Tour de Femmes door Ridderkerk

25 juli 2024, 09:00
De tweede etappe van de Tour de France Femmes doet ook Ridderkerk aan.

Het is de grootste wielerwedstrijd voor vrouwen ter wereld: de Tour de France Femmes. Tijdens de tweede etappe, op dinsdag 13 augustus, rijden de internationale wielerploegen door Ridderkerk.

De rensters rijden via de Oostmolendijk, de Vlietlaan, de Donkerslootweg, de Rotterdamseweg, de Populierenlaan en de Verbindingsweg richting Barendrecht. Volgens planning is de doorkomst van de rensters tussen 10.40 en 11.00 uur. De gehele route in Ridderkerk is tussen 9.30 uur en 11.30 uur deels afgesloten of slecht bereikbaar. Met verkeersregelaars- en borden wordt de verkeerssituatie ter plaatse geregeld. Langs de route is het mogelijk om de rensters aan te moedigen.

Op 13 augustus starten de wielrensters op het Energieplein in Dordrecht en rijden via Papendrecht, de Alblasserwaard en Alblasserdam naar Ridderkerk. Vanaf daar rijden ze via Barendrecht naar de zuidelijke rand van Rotterdam. Na het keerpunt bij Rhoon rijdt de Tour uiteindelijk de finishstad binnen voor de laatste vijftien kilometer van de etappe.

De (gedeeltelijke) afsluiting van wegen start ongeveer 20 tot 45 minuten daaraan vooraf. Houd er rekening mee dat uw woning of bedrijf tijdelijk minder goed bereikbaar kan zijn. Wanneer de rensters voorbij zijn, worden de afsluitingen direct weer weggehaald. Hulpdiensten krijgen altijd toegang tot woningen en bedrijven.

Meer informatie

Op de pagina Tour de France Femmes in Ridderkerk vindt u meer informatie. Heeft u vragen over Tour de France Femmes in Ridderkerk? Mail dan naar communicatie@ridderkerk.nl.