We zoeken de volgende kinderburgemeester

26 september 2024, 09:00
Kinderburgemeester Maya van den Ham samen met haar voorgangster Meike Oosterwijk en wethouder Fleur Stip.

Wordt uw (klein)kind in 2025 de kinderburgemeester van Ridderkerk? Alle kinderen die in groep 7 van een Ridderkerkse basisschool zitten en in Ridderkerk wonen, mogen solliciteren.

Voor het kalenderjaar 2025 zijn we op zoek naar een nieuwe kinderburgemeester. Maya van den Ham draagt dan het stokje over. Hiermee willen we kinderen tot en met 12 jaar een duidelijker stem geven en ze mee laten denken en praten over wat zij belangrijk vinden.

De kinderburgemeester:

• Gaat mee naar evenementen (vooral voor kinderen en jongeren) en houdt daar soms een korte toespraak;
  • Praat met de burgemeester en medewerkers van de gemeente over onderwerpen die belangrijk zijn voor kinderen;
  • Doet een ‘verkiezingsbelofte’ die hij/zij gedurende het jaar vervult.

Kinderen kunnen tot maandag 6 januari een e-mail en liefst ook een filmpje sturen naar kinderburgemeester@ridderkerk.nl, waarin ze vertellen waarom ze kinderburgemeester willen worden. Ouders/verzorgers vragen we het toestemmingsformulier op de pagina kinderburgemeester in te vullen.