Wandelen in Ridderkerkse natuur

8 augustus 2024, 09:00
In het Reijerpark kunt u heerlijk wandelen.

De zomer is het ideale moment om erop uit te trekken. Ook dichtbij huis is allerlei moois te zien. In Ridderkerk zijn diverse wandelgebieden, waar u kunt genieten van de natuur.

Wandel over de slingerende paden in de Donckse Velden, trek eropuit om vogels te spotten in de Crezéepolder of geniet in de Gorzen. Of breng eens een bezoek aan het Reijerpark. Voor zowel jong en oud is er van alles te ontdekken. Rond de grote vijver kunt u de bomenroute volgen. Wist u dat er maar liefst 287 verschillende soorten bomen in het park staan? Een ander hoogtepunt van het Reijerpark is misschien wel de vlindertuin. Er zijn allerlei bloeiende planten aangeplant die vlinders aantrekken met hun bloemen vol nectar. Soorten die u hier kunt tegenkomen zijn het icarusblauwtje of het citroentje.

Een ander bijzonder stukje natuur is gelegen tussen de Gorzen en Crezéepolder, daar vindt u de Ridderkerkse Griend. Maak een wandeling door het groen over kronkelpaden en vlonders. Er is wat geluk voor nodig, maar wie weet spot u onderweg een ijsvogel of bever.

Wandelen is goed voor de gezondheid. Regelmatig wandelen houdt de spieren en botten sterk. Ook kan het helpen de bloeddruk te verlagen en de longen fit te houden. Bovendien voelen mensen zich vaak vrolijker na een wandeling. Een heleboel redenen om een keer een mooi wandelgebied in de omgeving op te zoeken.

Nieuwsgierig naar de bomenroute of juist andere wandelmogelijkheden in de omgeving? Kijk op de website Uitagenda Ridderkerk. Daar kunt wandelinspiratie opdoen en lezen over de natuur en geschiedenis van wandelgebieden in Ridderkerk.