Walking Football toernooi: bewegen voor zestigplussers

6 juni 2024, 09:00

Sporten alleen voor jonge mensen? Ruim veertig zestigplussers deden afgelopen dinsdag mee aan het Walking Football toernooi op het terrein van V.V. Rijsoord.

De naam zegt het al: wandelend voetballen. Afgelopen dinsdagochtend vond de eerste editie van het Ridderkerkse toernooi plaats. Wethouder Fleur Stip gaf het startsein. Ruim 40 spelers deden mee. Zij konden op hun eigen tempo een potje voetbal spelen. Met een lunch sloten de voetballers het toernooi af.

Sporten en bewegen is belangrijk voor een gezonde levensstijl. Mensen denken bij sporten vaak aan jonge mensen. Dat hoeft natuurlijk niet. Sporten is goed voor jong én oud. Walking Football blijkt populair in Ridderkerk. Bij de oprichting 6 jaar geleden waren er 7 deelnemers. Inmiddels zijn er ruim veertig spelers. Jan Jansen, initiatiefnemer en (mede)oprichter: “We willen niet alleen ouderen in beweging krijgen, maar ook sociale contacten verbeteren. Dat doen we niet alleen met voetbal, maar ook met andere activiteiten zoals een wandeling in Rijsoord of een lunch met kerst.”