Vrijwilligerswerk in de schijnwerpers

10 oktober 2024, 09:00
Bezoekers van de vrijwilligersmarkt konden zich laten informeren over het aanbod aan vrijwilligerswerk.

Het was afgelopen zaterdag gezellig druk op de Vrijwilligersmarkt in het gemeentehuis. Ridderkerkers konden er kennismaken met vrijwilligerswerk en de organisaties daarachter.

De Vrijwilligersmarkt werd georganiseerd door Facet Vrijwilligerssteunpunt. Ridderkerkers die belangstelling hebben vrijwilligerswerk te gaan doen, konden zich hier laten informeren over het aanbod.

Wethouder Edward Piena opende de markt. Hij sprak de bezoekers en deelnemende organisaties toe: “Voor veel organisaties zijn vrijwilligers onmisbaar. Het is mooi om te zien hoe vraag en aanbod bij elkaar komen op deze dag.”

Belangstellenden konden een vrijwilligerstest doen en in gesprek met de enthousiaste medewerkers van organisaties die vrijwilligers goed kunnen gebruiken. De organisaties waren ingedeeld in categorieën, zoals sociaal, cultuur, werelds en zorg, zodat bezoekers een kijkje konden nemen bij een organisatie die bij hen past.

Brassband DreamTeam ShowTime zorgde voor een feestelijke sfeer. RTV Ridderkerk zond vanuit de pop-up studio hun programma Prettig Weekend uit en ging daarin in gesprek met vrijwilligers en wethouder Piena.

Kijk op de Vacaturebank van Facet voor de vrijwilligersvacatures in Ridderkerk. Contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt kan via (0180) 430 440 en vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.