Volwassenen en kinderen in beweging tijdens tweede Ridderkerk City Run

3 oktober 2024, 09:00
Kinderburgemeester Maya van den Ham gaf het startschot van de KidsRun.

Het Koningsplein was zondag het bruisende hart van de tweede editie van de Ridderkerk City Run. Er startten 996 hardlopers, onder wie 296 kinderen.

Kinderburgemeester Maya van den Ham gaf om 14.00 uur het startschot voor de eerste afstand: de KidsRun. De jongste deelnemers renden een parcours van 1,3 kilometer. Scott Jansen kwam als eerste over de finish met een tijd van 4:37.Daarna was het tijd voor de volwassenen, die konden kiezen voor de vijf of de tien kilometer. Wethouder Fleur Stip loste om 14.30 uur het startschot voor beide afstanden.

Het snelste bedrijf was De Fakkel op de vijf kilometer en de tien kilometer werd gewonnen door het team van Van der Valk Hotel Ridderkerk. Wethouder Stip: “Sporten is niet alleen leuk, maar ook belangrijk. Met dit evenement worden en blijven we samen gezond en hebben we er nog plezier in ook.”

De start en finish waren op het Koningsplein, dat was omgebouwd tot een muzikale arena. Alle deelnemers kregen na de finish een duurzame medaille omgehangen. En hoewel meedoen en in beweging komen belangrijker waren dan winnen, werden de snelste drie mannen en vrouwen in het zonnetje gezet. Leon van der Stel was dit jaar op de tien kilometer de snelste man, met een tijd van 33:25. Femke Baak was de snelste vrouw. Zij liep de afstand in 43:55. Op de vijf kilometer was Raymond Brugmans de snelste man met een tijd van 16:28, Diante Vos de snelste vrouw met 20:42.

De Ridderkerk City Run is een initiatief van Gemeente Ridderkerk en Facet Ridderkerk. De eerste editie was vorig jaar meteen een groot succes, er liepen meer dan 600 mensen mee.