Vier dagen fietsen in en rondom Ridderkerk

20 juni 2024, 09:00
Wethouder Kees van der Duijn Schouten (links) en burgemeester Marco Oosterwijk fietsten maandagavond één van de routes mee.

Afgelopen maandag startte de 42ste editie van de Fiets4daagse Zuid-Holland Zuid in Ridderkerk. Vier dagen lang konden deelnemers verschillende routes door Ridderkerk en de regio fietsen.

Zowel jong als oud kon deelnemen aan het fietsevenement. Inschrijven kon voor drie verschillende afstanden: 15, 30 en 60 kilometer. De fietsers startten en finishten elke avond aan de Vlasstraat, bij v.v. Rijsoord.

Ook burgemeester Marco Oosterwijk en wethouder Kees van der Duijn Schouten stapten op de fiets. Op dinsdagavond reden zij één van de routes mee. De routes leidden langs de mooiste plekjes die Ridderkerk en omgelegen dorpen te bieden hebben. Er waren een aantal verrassingen. De fietsers konden onderweg een puzzel oplossen of meedoen aan een verloting. De Fiets4daagse werd georganiseerd door de supportersvereniging van v.v. Rijsoord en de Ridderkerkse Fiets Toer Club Rekreatoer. Lokale ondernemers ondersteunden het evenement.