Veteranendag op Koningsplein

13 juni 2024, 09:00
TRIS-legervoertuigen verzorgen ritjes door Ridderkerk.

Op zaterdag 22 juni vindt de jaarlijkse Ridderkerkse Veteranendag plaats. Met Veteranendag willen we waardering tonen voor alle veteranen, oud en jong. Ook wil het Veteranencomité hiermee de bekendheid met de veteranen vergroten.

Iedereen is vanaf 13.00 uur welkom om het feestelijke programma op het Koningsplein mee te maken. Van 13.00 tot 16.00 uur zijn er optredens op het Koningsplein. De middag begint met een concert van muziekvereniging Harpe Davids. Daarna is er één minuut stilte en zingen we het Wilhelmus. Er is een optreden van De Zingende Kapsters. De TRIS-legervoertuigen verzorgen ritjes door Ridderkerk. Bezoekers kunnen oud-Hollandse spelletjes spelen. Ook is het Veteranen Search Team aanwezig, staat er een poffertjeskraam en is er tussen 15.00 en 16.00 uur een friet-uurtje. Zanger Guus Bok sluit het programma af. Na afloop kunnen de veteranen tijdens een diner bij het Farelcollege bijpraten.

In de afgelopen jaren is de plaatselijke Veteranendag met veel enthousiasme ontvangen door de veteranen, hun partners en inwoners. Ook actief dienende militairen die op missie zijn geweest zijn uitgenodigd. Ook zij hebben de veteranenstatus. Dat is geregeld in de Veteranenwet van 2013.