Traktatie voor bewoners Riederborgh

30 mei 2024, 06:55

Wethouder Fleur Stip bezocht dinsdag 21 mei de bewoners van verpleeghuis Riederborgh. Zij werden verrast door een traktatie in de vorm van een taartje.

De bewoners waren vooraf gevraagd iemand uit te nodigen om koffie mee te drinken. Het bezoek van de wethouder met een taartje was een verrassing. Wethouder Stip: “Als je in een verpleeg- en verzorgingshuis woont, wordt je wereld vaak steeds kleiner. Jezelf verplaatsen is niet altijd makkelijk en meedoen aan activiteiten van de gemeente lukt daardoor niet of minder goed. Met ons bezoek hebben we dat willen stimuleren. De bewoners hebben we voor een middag in het zonnetje kunnen zetten.”

De actie is een uitvoering van de motie ‘Ridderkerk trakteert’, die de gemeenteraad in november aannam. In de motie werd voorgesteld om in het voorjaar van dit jaar bewoners van alle Ridderkerkse verpleeg- en verzorgingshuizen namens het gemeentebestuur te bezoeken en een lekkere attentie te geven. Op 23 mei is getrakteerd in ’t Ronde Sant, op 24 mei in Reyerheem en op 29 mei in Salem.