Samen lunchen tegen eenzaamheid

3 oktober 2024, 09:00
Wethouder Edward Piena deelde soep uit tijdens de lunch.

In wijkcentrum West was afgelopen vrijdag een speciale editie van de Buurtlunch. Bewoners van de wijk West genoten samen van een lunch tijdens de Week tegen Eenzaamheid.

Van 26 september tot en met 2 oktober werden er allerlei activiteiten georganiseerd om eenzaamheid tegen te gaan. Mensen ontmoetten elkaar en konden nieuwe contacten leggen. Verbinding stond hierbij centraal.

Ook in Ridderkerk werden er allerlei activiteiten georganiseerd. Wethouder Edward Piena at ’s middags aan de Boksdoornstraat mee met bewoners van West tijdens de ‘ontmoet de boerlunch’: een warme maaltijd met gesponsorde boerenproducten vanuit de Week van ons Eten, georganiseerd door Facet Ridderkerk.

Wethouder Piena: “Het is mooi om te zien hoe zulke activiteiten mensen met elkaar verbinden. Soms heb je net even dat duwtje in de rug nodig om erop uit te gaan. Ik hoop dat met deze lunch er nieuwe contacten zijn gelegd en het wijkbewoners helpt om zich minder eenzaam te voelen. Daar doen we het voor met elkaar.”