Ruimen algemene graven op begraafplaats Vredehof

17 oktober 2024, 09:00

Op de begraafplaats Vredehof zijn verschillende soorten graven. Er zijn particuliere graven en algemene graven. Een algemeen graf is een graf waar 2 overledenen begraven worden. Daarbij wordt geen rekening gehouden met familiebanden. In Ridderkerk blijven algemene graven voor een periode van 20 jaar bestaan. Het is niet mogelijk deze termijn te verlengen.

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten diverse algemene graven te gaan ruimen. De graven die worden geruimd liggen in:

• Vak 3 L 79 t/m 96
  • Vak 4 L 37 t/m 45
  • Vak 12 L 1 t/m 58

De ruiming zal in het vierde kwartaal van 2025 plaats vinden. Op de begraafplaats maken we dit besluit kenbaar op de publicatieborden. Dichtbij de te ruimen graven plaatsen we ook borden.

Bent u belanghebbende van een of meerdere van deze graven? Dan kunt u:

• Op laten graven voor herbegraven in een particulier graf (hier zijn kosten aan verbonden);
  • Op laten graven voor herbegraven cremeren of ergens anders te herbegraven (hier zijn kosten aan verbonden);
  • Na ruiming een keramisch gedenkblaadje aan schaffen ter nagedachtenis van de overledene(n) (hier zijn kosten aan verbonden);
  • Behouden gedenkteken

Voor de opties tot opgraven gelden bijkomende tarieven. De tarieven van 2025 worden in december 2024 vastgesteld en bekendgemaakt. De datum van binnenkomst van de ondertekende aanvraag is bepalend voor het dan geldende tarief.

Voor vragen en/of het doorgeven van uw keuze kunt u, voor 31 augustus 2025, mailen naar begraafplaats@ridderkerk.nl. Vermeld daarin het graf nummer en de naam van de overledene(n). Na 31 augustus 2025 is de opdracht verleend aan de uitvoerende partij en kan deze niet meer gewijzigd worden.