Ridderkerkse leerlingen in actie op de fiets

30 mei 2024, 06:48
Wethouder Fleur Stip bracht een bezoek aan de fietsende leerlingen.

Leerlingen van Ridderkerkse basisscholen en het Máximacollege fietsten zich donderdag 23 en vrijdag 24 mei alvast warm voor de doorkomst van de Tour de France Femmes door Ridderkerk deze zomer.

Het programma werd georganiseerd door Rotterdam Cycling on Tour. Een scholenproject dat in aanloop naar de Tour de France Femmes, jongeren in de doorkomstgemeenten van de wedstrijd kennis laat maken met wielrennen en de wielerwedstrijd.

In sporthal De Wissel namen de leerlingen het vorige week op de fiets tegen elkaar op. De leerlingen fietsten virtueel de slotetappe op de Champs-Elysees en kregen oefeningen om te leren hoe blessures te voorkomen. Daarnaast was er ook aandacht voor verkeersveiligheid. Spelenderwijs leerden de leerlingen onder andere hoe onveilig het gebruik van een smartphone op de fiets is. Wethouder Fleur Stip (sport & evenementen) bracht vrijdagochtend een bezoek aan De Wissel. “Het is super leuk om te zien hoe de leerlingen gemotiveerd worden om te bewegen en tegelijk veel plezier met elkaar hebben.”

Tour in Ridderkerk

In augustus 2024 vinden de eerste drie etappes van de Tour de France Femmes in Nederland plaats. De tweede etappe op 13 augustus, een rit van Dordrecht naar Rotterdam (73 km), loopt door Ridderkerk. ’s Werelds belangrijkste meerdaagse wielerwedstrijd voor vrouwen gaat voor het eerst van start in het buitenland.

Meer informatie over Tour de France Femmes vindt u op letourfemmes-rotterdam.nl. Binnenkort vindt u op onze website meer informatie over de doorkomst van de tweede etappe op 13 augustus in Ridderkerk.