Registratie voor handelaren in tweedehands goederen

19 september 2024, 09:00

Als gemeente doen we er alles aan om heling te voorkomen. Daarom hebben we enige tijd geleden brieven verstuurd naar ondernemers die mogelijk in tweedehands goederen handelen. Zij moeten zich registreren in het Digitaal Opkopers Loket (DOL).

We stuurden de ondernemers deze brief op basis van hun SBI-code in de Kamer van Koophandel (KVK). Deze SBI-code geeft aan dat de ondernemer mogelijk in tweedehands goederen handelt. Als gemeente kunnen wij namelijk niet op afstand beoordelen of ondernemers daadwerkelijk in tweedehands goederen handelen. Als u van ons een brief heeft ontvangen, gaan wij er uiteraard niet vanuit dat u gestolen spullen verkoopt.

Samen tegen heling

Handelt u niet in tweedehands goederen? Mail ons waarin u dat aantoont. U hoeft zich dan niet te registeren in het DOL.

Handelt u als ondernemer wel in tweedehands goederen? Dan moet u zich registreren in het DOL.
Als gemeente kunnen wij niet alleen heling aanpakken. Daar hebben wij ondernemers voor nodig. Zo kunnen we samen heling tegengaan en Ridderkerk veiliger maken.

Meer informatie

Mail naar ondermijning@ridderkerk.nl als u een brief van ons heeft ontvangen maar u niet in tweedehands goederen handelt.