Politie controleert bestuurders in het verkeer

3 oktober 2024, 09:00

Op 24 en 26 september heeft de politie in Ridderkerk een snelheidscontrole en een algemene verkeerscontrole gehouden.

Op de Rotterdamseweg hield de politie op 24 september een snelheidscontrole. Van de 900 gecontroleerde voertuigen reden er 33 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 131 km/h na correctie. De controle is gehouden nadat er meerdere klachten binnen waren gekomen over te hard rijden op de Rotterdamseweg.

Op 26 september heeft de politie aan de Kastanjelaan een algemene verkeerscontrole gehouden. Het doel hiervan is om de verkeersveiligheid te vergroten. Van de negentig gecontroleerde voertuigen zijn zeven bestuurders aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol en/of drugs. Acht bestuurders kregen een boete omdat zij hun rijbewijs niet toonden en zeven omdat zij geen gordel droegen. Eén step is in beslag genomen en drie bestuurders van een step hebben een officiële waarschuwing gekregen.

De politie voert de komende maanden regelmatig snelheids- en verkeerscontroles uit in Ridderkerk.