Peter Meij stopt als wethouder

29 mei 2024, 16:20

Peter Meij stopt per direct als wethouder van de gemeente Ridderkerk. Dit heeft hij op woensdag 29 mei bekendgemaakt aan de gemeenteraad.

Peter Meij schrijft de raad: “Met veel energie en ambitie heb ik zes jaar mogen werken aan een groener, duurzamer en verkeersveiliger Ridderkerk. Ik wilde graag een bijdrage leveren aan een toekomstbestendige gemeente, maar ik merk dat de politieke basis nu ontbreekt om voortvarend aan de slag te gaan. Daarom heb ik besloten te stoppen met het mooie ambt van wethouder.”

In 2022 trad Peter Meij namens het CDA toe tot het huidige college van burgemeester en wethouders waaraan ook Partij 18PLUS, SGP en VVD deelnemen. Hij was bezig met zijn tweede ambtsperiode. Peter Meij diende ook als wethouder in de collegeperiode van 2018-2022.

Burgemeester Marco Oosterwijk: “We danken Peter voor de prettige samenwerking en inzet voor Ridderkerk. We gaan hem missen als collega.”