Najaarsexpositie Kunstroute Ridderkerk

26 september 2024, 09:00
Expositie tijdens Kunstroute in april.

Volgende week start de najaarsexpositie van Kunstroute Ridderkerk in de hal van het gemeentehuis.

Maandag worden de vitrines en wanden ingericht met kunstwerken. De opening van de expositie is donderdag 3 oktober om 19.30 uur in de hal bij Burgerzaken. De Kunstroute heeft per 1 oktober een nieuw bestuur. Tijdens de opening wordt het oude bestuur bedankt voor al het werk en wordt het nieuwe bestuur voorgesteld.

Er is veel te zien. Schilderijen waaronder stillevens, gemengde techniek, pentekeningen en portretten. Er zijn hoeden, etsen en sieraden. Ook kunt u genieten van beeldhouwwerk, textiel, keramiek, fotografie, epoxy (giethars) en mozaïek.

Het keramiekwerk van Esther Annaars is afgeleid van verroest industrieel gereedschap. Zij maakt ook urnen; kunstobjecten die niet laten zien dat het een urn betreft. De vorm is een persoonlijk symbool voor de overledene. Haar werk wordt onder meer in Italië tentoongesteld.

Ook het werk van Anneke Slagboom is in Italië te zien geweest. Anneke werkt graag experimenteel. In haar schilderijen verwerkt ze naaitechnieken en grafiek. Het werk Florine van der Most is een vleugje abstract en is gebaseerd op zelfgemaakte foto’s.

Veel werken zijn te koop. Mocht u een hoed, sieraad of ander kunstwerk willen kopen, neem dan contact op met de kunstenaar. De expositie is van dinsdag 1 tot vrijdag 25 oktober te zien tijdens de openingstijden van het gemeentehuis.