Minder maaien, meer leven in het Reijerpark

5 september 2024, 09:00
Door het scannen van de QR-code op het bord komen bezoekers in het Reijerpark meer te weten over waarom we er minder vaak maaien.

In het Reijerpark en op andere plekken in Ridderkerk maaien we sinds vorig jaar minder vaak. Het maaisel voeren we af en delen met kruiden blijven staan.

We maaien minder vaak zodat diverse kruiden zoals de smalle weegbree, scherpe boterbloem en robertskruid de kans krijgen om te groeien en te bloeien. Dat is goed voor de biodiversiteit. Die plantjes zorgen namelijk voor voedselaanbod voor insecten. Ze dienen ook als schuilplek voor verschillende dieren.

Vorig jaar hebben we een bord geplaatst in het Reijerpark met uitleg over het maaibeleid op die plaats. Zodoende weten bezoekers van het Reijerpark waarom we daar minder maaien. In het Reijerpark hebben we gazon omgevormd tot een kruidenrijk plekje. Minder maaien, meer leven dus.

Wilt u uw tuin vergroenen en zo de biodiversiteit in Ridderkerk verbeteren? Op de pagina Subsidie-vergroenen tuin kunt u subsidie aanvragen voor het vergroenen van uw tuin.

Kijk op de pagina Meer kruidenrijke vegetatie voor meer informatie.