Meedenken over toekomstscenario’s Ridderkerk

5 september 2024, 09:00

Wat vindt u belangrijk voor de toekomst van Ridderkerk? Afgelopen dinsdag organiseerden we een bijeenkomst. Hierin stonden twee extreme scenario’s centraal, die veel reacties opleverden. Was u niet bij de bijeenkomst? U kunt nog op de scenario’s reageren.

De openbare ruimte wordt steeds schaarser. Ambities kunnen daardoor soms botsen. Daarom moeten we keuzes maken. De 2 extreme scenario’s zijn een hulpmiddel om die keuzes duidelijk te maken en er samen over te praten.

Scenario 1 richt zich op de versterking van het groene, duurzame karakter. Scenario 2 richt zich op een ondernemend en innovatief Ridderkerk met een stedelijk karakter. In beide scenario’s staan de drie kernwaarden van Ridderkerk centraal:

1. Sterke wijken, goed verbonden;
  2. Groenblauwe oase;
  3. Kloppend hart.

Deze kernwaarden komen in ieder scenario op een andere manier tot uiting.

Was u niet bij de bijeenkomst maar wilt u de scenario’s bekijken en erop reageren? U kunt dat tot 22 september via de pagina Actualisatie Omgevingsvisie.