Kom naar de Veiligheidsmiddag in Rijsoord

12 september 2024, 09:00
Tijdens de Veiligheidsmiddag kunt u onder andere oefenen met het doven van een vlam in de pan.

Veiligheid is voor iedereen belangrijk. Dat begint bij een veilig huis, een veilige straat en een veilige buurt. In Ridderkerk zijn er verschillende mogelijkheden om mee te helpen aan een veilige omgeving.

De gemeente Ridderkerk organiseert daarom samen met het leefbaarheidsteam op woensdag 25 september van 14.00 tot 17.00 uur een Veiligheidsmiddag voor jong en oud om extra tips mee te geven, te informeren en bewust te maken over het thema veiligheid.

De Veiligheidsmiddag vindt plaats op de stoep voor het Doktershuis aan Vlasstaat 11A. U kunt kennismaken met verschillende organisaties die samenwerken aan veiligheid. Zij zorgen er dagelijks voor dat wij fijn kunnen wonen, werken en genieten in een veilige gemeente.

Veiligheid en criminaliteit

Brandweer, politie en handhaving geven u tijdens de Veiligheidsmiddag graag tips over (brand)veiligheid. Ook vertellen zij hoe u uzelf weerbaarder maakt tegen verschillende vormen van criminaliteit. Er is ruimte om vragen te stellen en in gesprek te gaan met de verschillende professionals. Komt u ook langs?