Kom naar de Veiligheidsdag

3 oktober 2024, 09:00

Een vlam in de pan blussen, wagens van hulpdiensten van binnen bekijken en informatie krijgen over allerlei veiligheidsthema’s: op woensdag 9 oktober is er van 10.00 tot 15.00 uur een Veiligheidsdag in de brandweerkazerne.

De hulpdiensten zijn die dag in de kazerne aan de Mr. Troelstrastraat 2 aanwezig om een kijkje in de keuken te geven.

Er zijn verschillende presentaties. De politie vertelt u graag wat meer over babbeltrucs en de brandweer over de brandveiligheid in en rondom uw huis. In het Mobiel Media Lab van de politie praten jeugdagenten en jongerenwerkers over thema’s als cyberpesten en lachgas. In de meest rampzalige supermarkt ooit kunt u producten kopen die in een noodpakket horen.

Naast de hulpdiensten zijn de gemeente, Buurtbemiddeling, Facet Ridderkerk, Autotaalglas, Wooncompas, Buurtpreventie, Buurtbemiddeling, Dares, EHBO, jongerenwerk en de boa’s aanwezig. Alle aanwezige hulpdiensten en organisaties bieden allerlei activiteiten en informatie aan.

U kunt bijvoorbeeld uw kentekenplaat laten vastzetten met anti-diefstalschroeven, woonfraude leren herkennen en u aanmelden voor de Ridderkerk Veilig whatsappgroep. Ook kunt u diverse demofilmpjes bekijken. Komt u ook?