Joggen en oefeningen doen op trimbaan Reyerparc

27 juni 2024, 09:00
De haasje-over-paaltjes worden geplaatst.

Een pull-up bar, buikspiertrainer en haasje over: het Reyerparc wordt deze week vernieuwd met een trimbaan. Verspreid over het hele park komen negen toestellen om kracht en lenigheid te trainen.

De trimbaan is ruim twee kilometer lang en vanaf eind deze week al te gebruiken. Jong en oud kan al joggend de trimbaan afleggen. De start is bij Sportvereniging Saturnus ’72. Onderweg komen de gebruikers negen toestellen tegen om hun spieren te trainen.

Oefeningen

Op ieder toestel hangt een bordje waar de oefening op beschreven staat. Op drie plekken in het Reyerparc zijn zogeheten pleinplakkers te vinden, waar de trimmers tussen de toestellen door ook oefeningen kunnen doen. De trimtoestellen hebben een valdempende ondergrond. Dat zorgt niet alleen voor een zachte landing bij een eventuele val. Gebruikers hoeven door deze ondergrond bij regenachtig weer niet in de modder te trimmen.

De trimbaan is in samenwerking met Facet Ridderkerk tot stand gekomen. Facet Ridderkerk gaat op de trimbaan activiteiten organiseren voor Ridderkerkers van allerlei leeftijden. Zo gaan er in de schoolvakanties activiteiten voor basisschoolleerlingen georganiseerd worden. Volwassenen en senioren kunnen ook bij Facet Ridderkerk terecht voor een programma vol activiteiten, waar de trimbaan ook onderdeel van wordt. De gemeente en Facet Ridderkerk nodigen dan ook iedereen uit om de trimbaan uit te proberen.

Wethouder Henk van Os is erg enthousiast over de trimbaan, die in oktober officieel wordt geopend. “We willen Ridderkerkers graag stimuleren om gezonder te worden en te blijven. De trimbaan, die ook goed bereikbaar is, draagt hier mooi aan bij.” Van Os hoopt dan ook dat veel inwoners gebruik gaan maken van de mogelijkheid om buiten te sporten. “Zelfs met slechter weer is de trimbaan goed te gebruiken.”