In balans als persoon en organisatie

27 juni 2024, 09:00
Klanten waarderen de vertrouwde gezichten bij Van Driel en Partners.

Van Driel en Partners doet meer dan belastingaangiftes versturen en jaarrekeningen maken voor ondernemers. Het Ridderkerkse bedrijf biedt administratieve ondersteuning en financieel advies.

Ook doen de medewerkers de salarisadministratie en geven ze advies op HRM-vlak. Het gaat over personeel, arbeidsvoorwaarden, arbeidsrecht en het in gesprek gaan bij meningsverschillen op de werkvloer. “We adviseren, ondersteunen en begeleiden. De hele administratie zien wij als basis voor de rest van het werk. We gebruiken de getallen om te adviseren of ondersteunen. Dat maakt het werk leuk en menselijk”, vertelt directeur Jan Peekstok.Het bedrijf staat voor balans. Het is de basis voor wat zij doen. “De balans is een knipoog naar de financiële balans natuurlijk. Onze ondersteuning gaat verder dan dat. Wij kijken ook naar de werk-privé balans bijvoorbeeld. Als ondernemers tegen een burn-out aan zitten of veel stress ervaren, moet er op het werk vaak iets veranderen. Wij helpen daarbij, zodat het bedrijf of de persoon weer in balans is. Geld is zeker niet het enige waar het over gaat. We geloven dat onze klanten niet alleen maar bezig zijn met geld verdienen. Zij zetten zich in voor de samenleving en ze zijn actief bij verenigingen. Daar helpen wij graag bij.”

Trouwe klantenkring

Van Driel en Partners bestaat dit jaar vijftig jaar. Sjaak van Driel begon het bedrijf in 1974. In 2004 kwam Jan bij de zaak werken. Hij leerde van Sjaak het werken als adviseur en ondernemen. In 2012 ging Sjaak met pensioen en nam Jan het bedrijf over. “We hebben nog altijd een vaste, trouwe klantenkring. Eén van de eerste klanten uit 1974 is nog steeds een klant bij ons.” Niet alleen bedrijven uit Ridderkerk zijn klant bij Van Driel en Partners. Maar ook bedrijven uit Rotterdam, Barendrecht en de Hoeksche Waard zijn klant. “We zorgen dat de administratie klopt, we zijn op de hoogte van wetten en regels en we houden onze financiële en fiscale kennis bij. Ondernemers die met ons samenwerken, kunnen daardoor doen waar zij goed in zijn: hun eigen vak.

Het team van Van Driel en Partners bestaat uit tien personen. “Veel dezelfde gezichten voor onze klanten. Dat geeft vertrouwen en dat is belangrijk.” Natuurlijk is Jan één van de vertrouwde gezichten. Door de jaren heen is hij bij veel bedrijven op bezoek geweest. Hij doet het werk nog altijd met veel plezier. “Het leuke is dat bedrijven en ondernemers van elkaar verschillen. Ik ben altijd benieuwd waarom zij het werk doen. Ook het geven van hulp en advies zorgt voor een tevreden gevoel. Zeker als je hoort dat onze klanten blij met ons zijn”, zegt hij. “Ik ben trots dat wij al vijftig jaar op deze manier bestaan. Met hetzelfde kantoor, dezelfde naam. Ook daar komt de balans weer in terug.”

Kijk op de website vandrielenpartners.nl voor meer informatie. Heeft u als ondernemer vragen aan de gemeente? Neem dan contact op met de bedrijfscontactfunctionarissen.