Grond klaargemaakt voor bouw COM-gebouw

27 juni 2024, 09:00
Een illustratie van hoe het Cultuur-, Onderwijs- en Mediagebouw eruit gaat zien. Afbeelding: DP6 Architectuurstudio

Het terrein naast het Gemini College wordt klaargemaakt voor de bouw van het COM-gebouw. Zodra deze voorbereidingen klaar zijn, beginnen de aannemer en installateur na de zomer met de bouwwerkzaamheden.

Jongerencentrum De Loods, jongerensoos van Facet, poppodium De Gooth, cultuurcentrum ToBe en RTV-Ridderkerk verhuizen straks naar het Cultuur-, Onderwijs- en Mediagebouw (COM-gebouw). Ook komt er de uitbreiding van het Gemini College. Zo ontstaat er straks een plek voor de Ridderkerkse jeugd met een groene campus, cultureel centrum en sportfaciliteiten. De organisaties krijgen ieder een eigen ingang en een eigen plek in het gebouw. Zo blijft de identiteit van elke organisatie bestaan en is van buitenaf goed te zien wie in het pand zitten.

We verwachten dat het gebouw eind 2025 klaar is. De nieuwe locatie van De Loods, De Gooth, ToBe en RTV-Ridderkerk en de uitbreiding van het Gemini College kan in de kerstvakantie van 2025 in gebruik worden genomen.