Onderzoek naar gezondheid volwassenen

13 september 2024, 09:00

Hoe gaat het met uw gezondheid? Dit onderzoekt de GGD vanaf dinsdag 17 september met de Gezondheidsmonitor. Wij gebruiken de uitkomsten van dit onderzoek om onze inwoners te helpen gezond te zijn en te blijven.

Voor ons als gemeente is het belangrijk om te weten hoe het gaat met de volwassenen in Ridderkerk. Zo kunnen we samen aan een gezond leven in Ridderkerk werken. Daarom ontvangt u deze maand misschien een uitnodiging van de GGD Rotterdam-Rijnmond om een vragenlijst in te vullen. De vragen gaan over hoe gezond u zich voelt en of u kan doen wat u wil doen. Maar ook over eten, drinken en roken. En over bewegen, het gebruik van zorg en uw woning en buurt.

Ongeveer 1 op de 10 inwoners wordt uitgenodigd. Bent u er 1 van? Dan bedanken wij u alvast voor het invullen!

Alle GGD’en voeren gelijktijdig hetzelfde onderzoek uit. Meer informatie vindt u op de website van GGD Rotterdam – Rijnmond. Het verslag van het onderzoek staat rond juni 2025 op de website Gezondheid in kaart.