Geef uw mening over bouwen nieuwe woningen

27 juni 2024, 09:00

De beschikbare ruimte in Ridderkerk wordt steeds kleiner terwijl de behoefte aan woningen toeneemt. We horen graag uw mening over het bouwen van nieuwe woningen. U kunt daarom een online vragenlijst invullen.

Waar kunnen we nieuwe woningen bouwen? Hoe hoog kunnen deze worden? En voor wie worden ze gebouwd? Onder andere deze vragen stellen we u in de online vragenlijst. Vult u deze ook in?

Unieke karakter

Uw antwoorden verwerken we in onze Omgevingsvisie. Deze hebben we in 2017 gemaakt en gaan we aanpassen. In de Omgevingsvisie staat hoe we het unieke karakter van Ridderkerk maatschappelijk en ruimtelijk verbeteren. In de aangepaste versie nemen we nieuw beleid en de ontwikkelingen van deze tijd mee.

De Omgevingsvisie vormt de basis voor alle gemeentelijke plannen, waaronder woningbouw. Geeft u daarom uw mening? U kunt de vragenlijst tot en met 20 augustus invullen.

Kijk op de pagina Actualisatie Omgevingsvisie voor meer informatie en de vragenlijst.