Fietsdiploma’s uitgereikt aan nieuwe Nederlanders

18 juli 2024, 09:00
Enkele Ridderkerkers kregen afgelopen maandag hun fietsdiploma van burgemeester Marco Oosterwijk.

Fietsschool Ridderkerk organiseert fietslessen voor mensen die nog niet eerder hebben leren fietsen. Afgelopen maandag ontvingen enkele Ridderkerkers hun fietsdiploma.

In Nederland is fietsen heel gewoon, maar niet voor iedereen is dat vanzelfsprekend. De Fietsschool, van de Kledingbank en de Foodcompany, organiseert daarom fietslessen. Beginners hebben elk een eigen docent. Gevorderden fietsen met hun docenten in groepjes door Ridderkerk om de verkeersborden en -regels te leren.

Beginnende fietsers hebben vaak nog geen eigen tweewieler. De Fietsenbank is daarom op zoek naar bruikbare fietsen, vooral kinderfietsen. Heeft u er een over? Die kunt u afgeven bij de Kledingbank, Colijnstraat 40.