Elf Oekraïners behalen taalcertificaat

4 juli 2024, 09:00
De Oekraïners proosten met wethouder Kees van der Duin Schouten op het behalen van hun taalcertificaat.

Een mijlpaal voor elf Oekraïners in Ridderkerk: zij ontvingen vrijdag 28 juni een welverdiend taalcertificaat.

Vorig jaar startten veertien Oekraïners in Ridderkerk met het leren van de Nederlandse taal. Olena Buijs – Nesterenko, taaldocent bij NLtraining, gaf de taallessen.

Zij kreeg vrijwillige hulp van haar man en 17-jarige dochter, bijvoorbeeld tijdens de mondelinge opdrachten. Van de veertien Oekraïense deelnemers slaagden er elf voor taalniveau A1. Wethouder Kees van der Duijn Schouten reikte de taalcertificaten uit en proostte met de geslaagden op het succes. “De deelnemers zijn trots op hun prestatie. Met het spreken van de Nederlandse taal weten zij beter hun weg te vinden in een vreemd land.” De geslaagden starten na de zomervakantie met een nieuwe taalcursus op A2-niveau.