Eerste Ridderkerkse ondernemerspenning uitgereikt

15 juli 2024, 09:00
Wethouder Henk van Os reikte de eerste Ridderkerkse ondernemerspenning uit aan Dionysios Sofranas, directeur van Aardoom Hoveniers.

De eerste Ridderkerkse ondernemerspenning is vrijdag 12 juli uitgereikt aan Aardoom Hoveniers. Dionysios Sofranas, directeur van het hoveniersbedrijf, ontving de penning uit handen van wethouder Henk van Os (economie).

De ondernemerspenning is in het leven geroepen om bedrijven die langer dan 25 jaar (zilveren penning) en langer dan 50 jaar (gouden penning) onafgebroken gevestigd zijn in Ridderkerk, te onderscheiden. Wethouder Henk van Os: “Het is geweldig dat bedrijven zo loyaal zijn aan onze gemeente. Met deze Ridderkerkse ondernemerspenning willen we dan ook onze waardering uitspreken voor deze ondernemers. Dat ik de eerste ondernemerspenning mocht uitreiken aan een Ridderkerks bedrijf met een Ridderkerkse geschiedenis van ruim 230 jaar zegt wel iets over het Ridderkerkse vestigingsklimaat voor bedrijven.”

Hoveniersbedrijf Aardoom Hoveniers ontving de eerste gouden penning. Het bedrijf werd opgericht in 1793 en is één van de oudste hoveniersbedrijven in Nederland. Aardoom Hoveniers ontving daarvoor eerder al het koninklijke predicaat ‘Hofleverancier’. Het bedrijf verzorgt tuinontwerpen en legt deze aan en heeft daarbij duurzaamheid hoog in het vaandel staan.

Aanvragen penning

Bestaat uw bedrijf ook 25 of 50 jaar of langer? De penning is aan te vragen via de pagina Ondernemerspenning. De komende periode wordt de onderscheiding al aan verschillende bedrijven uitgereikt.