Een avond vol klassieke muziek op de Waal

5 september 2024, 09:00
Honderden bezoekers genoten zaterdagavond bij ondergaande zon van Klassiek op de Waal.

Het was genieten voor wie afgelopen zaterdag op of langs de Waal was. De tweede editie van openluchtconcert Klassiek op de Waal trok honderden bezoekers.

Vanuit een bootje op het water of op een klapstoeltje aan de kant, genoten de vele bezoekers gratis van een klassiek concert bij ondergaande zon. Op een drijvend ponton op het water gaf orkest Ars Musica onder leiding van dirigent Patrick van der Linden een muzikaal hoogstandje weg, samen met soliste Margreet Rietveld. Het Jeugdorkest van Harmonie Slikkerveer verzorgde het voorprogramma.

Burgemeester Marco Oosterwijk opende de avond en genoot daarna met andere collegeleden vanaf het water van het concert. De presentatie was in handen van Guus Bok. Niet alleen muziek van bekende componisten als Ludwig van Beethoven, Johann Strauss sr. en Franz Schubert kwamen voorbij. Het orkest speelde ook ABBA, John Williams, en Billy Joël. Het concert werd afgesloten met het Rijsoordlied, gecomponeerd door Pieter Goermans.

Vrijwilligers

Klassiek op de Waal is een initiatief van vier Ridderkerkse inwoners. Dankzij de steun van alle sponsors kon iedereen Klassiek op de Waal gratis bijwonen.

Burgemeester Oosterwijk is dankbaar voor alle enthousiaste vrijwilligers die dit op poten hebben gezet: “De sponsoren, Reddingsbrigade Hendrik-Ido-Ambacht, Politie en alle anderen die meewerkten. Was het vorig jaar al druk, nu was het nog drukker. Tientallen boten, vele honderden mensen aan beide zijden van de Waal. Dit is heel bijzonder en zo gebeurt dat ‘gewoon’ in Ridderkerk!”