Dansen tegen eenzaamheid

10 oktober 2024, 09:00
Burgemeester Marco Oosterwijk nam een kijkje bij het Danspaleis in Bolnes, mogelijk gemaakt vanuit de Coalitie Eén tegen Eenzaamheid.

Senioren waagden vorige week een dansje tijdens een dansfeest in wijkvoorzieningencentrum Bolnes. Het Danspaleis kwam naar Ridderkerk om mensen te stimuleren in beweging te komen en elkaar te ontmoeten.

Het gezellige dansfeest was de afsluiting van de Week tegen Eenzaamheid, georganiseerd door Facet Ridderkerk en mogelijk gemaakt vanuit de Coalitie Eén tegen Eenzaamheid. Een week waarin we de verbinding zochten met elkaar, zodat naar alle Ridderkerk wordt omgezien.

De platendraaier trok tijdens Het Danspaleis in Bolnes klassiekers uit de koffer in allerlei genres. De ruim 70 bezoekers konden met elkaar de dansvloer op en oude tijden herbeleven. De burgemeester heeft een praatje gemaakt met de aanwezigen en vrijwilliger Annet in het zonnetje gezet.

Het was een middag gericht op contact met elkaar en in beweging zijn. Wie bleef zitten werd uitgenodigd door het team van Het Danspaleis om mee te doen. Zo werd er een polonaise en in een kring gedanst. De lekkere hapjes waren gemaakt door De Overburen.