Compoint Computerservice & reparatie ontvangt ondernemerspenning

22 augustus 2024, 09:00
Jan de Vlaming ontving van wethouder Henk van Os de Ridderkerkse ondernemerspenning.

Eigenaar Jan de Vlaming van Compoint Computerservice & reparatie ontving
afgelopen donderdag de zilveren penning uit handen van wethouder Henk van Os.

De ondernemerspenning is in het leven geroepen om bedrijven die langer dan 25 jaar (zilveren penning) en langer dan 50 jaar (gouden penning) onafgebroken gevestigd zijn in Ridderkerk, te onderscheiden.
In 1997 namen Jan de Vlaming en zijn vrouw Vladka een failliete computerwinkel in de Ridderhof over. Vladka had toen nog maar weinig verstand van computers. Met haar man haalde ze daarom hun eigen computer drie keer uit elkaar. Het echtpaar begon in 1997 met de verkoop van computers, telefoons en toebehoren. Ook waren zij leverancier voor PC-privé-projecten. Met deze regeling konden werkenden een computer tot 5.000 gulden met belastingvoordeel aanschaffen.

Service

Inmiddels is de 27 jaar oude winkel te vinden aan de Doctor Colijnstraat. Compoint Computerservice & reparatie verkoopt nog steeds computers van verschillende merken. De focus van de winkel ligt nu wel meer op, de naam zegt het al, service en reparatie. Jan en Vladka geven advies aan vooral senioren die een nieuwe computer willen kopen. Tegenwoordig verkopen ze vooral laptops en mini-pc’s. De eigenaren kunnen in principe iedere computer repareren. Het belangrijkste vinden ze dat hun klanten met een goed gevoel naar buiten gaan.

Aanvragen penning

Bestaat uw bedrijf ook 25 of 50 jaar of langer? De zilveren of gouden penning is aan te vragen via de pagina Ondernemerspenning. De komende periode wordt de onderscheiding al aan verschillende bedrijven uitgereikt.