Cocaïnewasserij in Acaciastraat

23 juli 2024, 16:00

In een woning aan de Acaciastraat heeft de politie maandagavond een cocaïnewasserij aangetroffen, nadat een buurtbewoner melding had gemaakt van een acetongeur.

De wasserij is na het aantreffen direct ontmanteld en ontruimd om verdere gevaarlijke situaties op te heffen. De komende dagen treft de burgemeester de nodige bestuurlijke maatregelen om de woning te kunnen sluiten. Dit gebeurt in goed overleg met woningcorporatie Wooncompas, die eigenaar is van de woning.

Burgemeester Marco Oosterwijk: “Het is te gek voor woorden dat dit soort praktijken plaatsvinden in Ridderkerk, nota bene bij iemand in huis. Het moet fijn en veilig wonen zijn in Ridderkerk en daar hoort een drugswasserij niet bij. Ik ben heel blij dat een alerte buurtbewoner gebeld heeft en met het adequate handelen van de politie en brandweer. Zo blijkt maar weer: melden helpt echt!”

Ziet u verdachte situaties of ervaart u overlast, meldt dit altijd! Samen kunnen we onze woonomgeving veiliger maken. Bel bij direct gevaar 112 of voor overige meldingen 0900-8844. U kunt ook anoniem bellen via M 0800-7000.