Bijeenkomst: hoe wordt de gemeente bestuurd?

24 oktober 2024, 09:00

Wilt u weten hoe uw gemeente wordt bestuurd? Dan bent u welkom op dinsdag 12 november van 20.00 tot 22.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis (Koningsplein 1).

Tijdens de bijeenkomst die avond vertellen burgemeester Marco Oosterwijk en griffier Johan van Straalen u onder andere waar de gemeente over gaat, wat de rol is van de gemeenteraad en het college en hoe de gemeenteraad werkt. Ook komt u meer te weten over hoe een besluit tot stand komt, wie raadslid kan worden en over wat het college van burgemeester en wethouders doet.

Aanmelden

Na afloop van deze avond heeft u als inwoner van Ridderkerk hopelijk een beter beeld van hoe de gemeente bestuurd wordt. Het is niet noodzakelijk, maar wij stellen het op prijs als u zich vooraf aanmeldt.

U kunt zich aanmelden voor de bijeenkomst door te mailen naar de griffie via m.d.groot@ridderkerk.nl.