Bedrijvenmarkt gericht op vmbo-leerlingen in Ridderkerk

18 september 2024, 08:29

Samenwerking Onderwijs Bedrijfsleven (SOB) Ridderkerk organiseert in samenwerking met de gemeente Ridderkerk op donderdag 21 november een bedrijvenmarkt voor leerlingen van het voortgezet onderwijs.

Tijdens de bedrijvenmarkt kunnen vmbo-leerlingen uit het derde en vierde leerjaar kennismaken met de veelzijdigheid van bedrijven uit Ridderkerk en omgeving. Op die manier kunnen leerlingen zich oriënteren op stagemogelijkheden, bedrijfsopdrachten, mogelijke bedrijfsbezoeken én helpt het ze bij hun oriëntatie op een vervolgopleiding. De markt wordt gehouden in Sporthal De Fakkel en begint om 16.00 uur en eindigt om 21.00 uur.

Zo’n 60 bedrijven uit de regio Ridderkerk zullen zich presenteren op deze markt. De deelnemende bedrijven zijn een goede afspiegeling van de verschillende sectoren die in en om Ridderkerk vertegenwoordigd zijn. Op de markt worden de bedrijven per sector geclusterd, zodat leerlingen hier gericht naar toe kunnen. Te denken valt aan de sectoren techniek, zorg en welzijn, economie en dienstverlening, groen, horeca, bakkerij en recreatie.

Bij de organisatie van de bedrijvenmarkt werken de 3 voortgezet onderwijs scholen in Ridderkerk samen. Dit zijn Portus Farelcollege, Gemini College en het Maximacollege. We verwachten zo’n 700 leerlingen met hun ouders.

SOB probeert bedrijven en onderwijs met elkaar te verbinden om daarmee de regio te versterken en leerlingen de kans te geven vroegtijdig kennis te maken met het regionaal bedrijfsleven.

Meer informatie

Bedrijven die interesse hebben in deelname kunnen contact opnemen met de programmamanager van SOB Ridderkerk Lobke van Oorschot-Coppens via e-mail lobke@bloeinu.nl of telefoon 06 154 766 00.