Bedrijven ondertekenen opdracht COM-gebouw

11 juli 2024, 09:00
Van links naar rechts: Johanne Leemans (ToBe Cultuurcentrum), Richard van Dongen (installateur Van Dijnsen), wethouder Henk van Os, Hans Magito (Stichting Lokale Omroep Ridderkerk), Jelske Sterkman (aannemer Jongekrijg Maasbouw), Leslie Hartman (Stichting Facet) en Mark Mees (bestuurder Gemini/OZHW).

Bouwbedrijf Jongekrijg Maasbouw B.V. en installatiebedrijf Van Dijnsen B.V. krijgen de opdracht om het COM-gebouw te bouwen. De bedrijven zetten afgelopen maandag hun handtekeningen onder het project.

Jongekrijg Maasbouw B.V. bleek na inschrijving de beste prijs-kwaliteitsverhouding te hebben voor het bouwen van het COM-gebouw. Van Dijnsen B.V. schreef zich als enige bedrijf in voor het onderdeel installaties. Beide bedrijven kunnen de werkzaamheden binnen het gestelde budget uitvoeren. Ze starten na de zomer met de bouw. Op dit moment wordt de grond van de locatie klaargemaakt voor de werkzaamheden. Het COM-gebouw is naar verwachting eind 2025 klaar.

Plek voor jeugd

Jongerencentrum De Loods, jongerensoos van Facet, poppodium De Gooth, Cultuurcentrum ToBe en RTV-Ridderkerk verhuizen straks naar het Cultuur-, Onderwijs- en Mediagebouw (COM-gebouw). Ook komt er de uitbreiding van het Gemini College. Zo ontstaat er straks een plek voor de Ridderkerkse jeugd met een groene campus, cultureel centrum en sportfaciliteiten. De organisaties krijgen ieder een eigen ingang en een eigen plek in het gebouw.