Aanbieders deelvervoer in Ridderkerk stoppen

26 juni 2024, 20:30
De groene deelscooters van GO Sharing verdwijnen binnenkort uit het straatbeeld.

Vanwege tegenvallende resultaten stoppen GO Sharing en MyWheels allebei met het aanbieden van deelvervoer in Ridderkerk.

GO Sharing bood sinds afgelopen oktober 40 deelfietsen en 25 deelscooters aan in Ridderkerk. Uit cijfers blijkt dat de deeltweewielers voornamelijk voor de korte(re) afstanden gebruikt worden en voor een korte(re) tijd. De aanbieder heeft daarom besloten uit Ridderkerk te vertrekken. Hetzelfde geldt voor de 4 deelauto’s van MyWheels. De auto’s waren sinds augustus 2023 beschikbaar. De auto’s worden gemiddeld 15 procent van de tijd gebruikt, terwijl dit landelijk 35 procent is. Vanwege de tegenvallende gebruikerscijfers heeft MyWheels besloten de auto’s weg te halen uit Ridderkerk.

Dat betekent dat er vanaf deze zomer geen deelvervoer meer beschikbaar is in Ridderkerk. De vergunning voor het aanbieden van deelvervoer blijft wel beschikbaar. In de toekomst kunnen aanbieders van deelvervoer dus nog steeds terecht in Ridderkerk.