Gezellige Buurttent XL drukbezocht

26 september 2024, 09:00
Het leefbaarheidsteam en wethouder Henk van Os gingen in gesprek met inwoners tijdens de Buurttent XL.

Het was afgelopen zaterdag druk en gezellig tijdens de Buurttent XL op het Vlietplein.

Ridderkerkers struinden over de Luikse markt en gingen in gesprek met het leefbaarheidsteam, dat bestaat uit Gemeente Ridderkerk, Wooncompas, politie en Facet Ridderkerk. Ook Buurtpreventie en handhaving was aanwezig. Boa Hanneke gaf voorlichting over het voorkomen van rattenoverlast. Bezoekers hadden bijvoorbeeld vragen over wonen en kwamen met ideeën voor leuk en gezellig winkelen op het Vlietplein en voor spelen en groen in de wijk.

Er werden consumptiebonnen uitgedeeld die bezoekers konden inleveren bij onder meer Bakkerij ’t Zand, Smaeck Chocolaterie en Verhage. In sporthal Drievliet gaven Ribad en VOIO’72 badminton- en volleybalclinics. Veel mensen genoten op het Vlietplein aan biertafels van livemuziek en mosselen. Bij De Fuik werden er veel hapjes en porties patat uitgedeeld.

Compliment

Wethouder Henk van Os opende de Buurttent officieel. Hij kijkt tevreden terug: “Het is mooi om te zien dat zoveel buurtbewoners hier op afkwamen. Er waren vragen, maar ook veel goede ideeën voor de wijk. Naast het leefbaarheidsteam verdienen ook de winkeliersvereniging, wijkvereniging De Fuik en Sportcentrum Drievliet een compliment, voor het organiseren van dit evenement.”